Het Eerste Consult

Het eerste consult zal bij voorkeur 10 weken na de eerste dag van uw laatste menstruatie plaatsvinden. Wij rekenen voor dit intake gesprek ongeveer 40 minuten.

Naast uw personalia willen we graag van u weten of u gezond bent, wat voor ziektes en operaties u eventueel heeft doorgemaakt, of u medicijnen gebruikt en zo ja welke, en of er ziektes in de familie van u of uw partner voorkomen die voor uw zwangerschap van belang zijn. Denk hierbij aan bijv. suikerziekte, hoge bloeddruk, aangeboren afwijkingen.

Als dit niet uw eerste zwangerschap is dan willen we weten hoe voorgaande zwangerschap(pen) en bevalling(en) zijn verlopen en of deze kinderen gezond zijn.

Dit is belangrijk voor ons te weten om u goed te kunnen begeleiden tijdens de zwangerschap en bevalling, maar ook om samen met u na te kunnen gaan of het nodig is nader onderzoek naar de gezondheid van uw baby in te stellen (de zogenaamde prenatale diagnostiek)  en /of screenings echo. Of u gebruik wilt maken van deze mogelijkheid blijft natuurlijk altijd uw eigen keuze.

Tijdens het tweede consult zal de verloskundige op de praktijk bloed bij u afnemen.

Er wordt gekeken naar bloedgroep en rhesus faktor D en c, diverse antistoffen waaronder rode hond, hepatitis B, Lues en HIV, en naar ijzer en suiker.

Wij maken een afspraak voor u voor een termijnecho. Deze dient ter controle van het stadium (de termijn) waarin de zwangerschap zich bevindt en wordt rond 10 weken van uw zwangerschap bij ons op de praktijk gemaakt door een verloskundige echoscopiste.

Vanaf nu is het ook mogelijk de intake en de 1e echo te combineren op de woensdag ochtend. Vraagt u naar de mogelijkheden als u belt voor uw inschrijving.

Ons adres is: Van Houtenindustriepark 11A, 1381 MZ Weesp.
Als u met de auto komt kunt u voor de deur parkeren. Bij de slagboom drukt u op de knop “verloskundige praktijk” er wordt dan voor u open gedaan.

echoklein