Wanneer Bellen

Ons telefoon nummer is:  06-22972718

Wij willen u graag zelf aan de telefoon krijgen om ons een goed beeld te kunnen vormen van de ernst van de situatie.

Wanneer moet u ons bellen:

U belt ons direct, dag en nacht, als:

• u pijnlijke contracties heeft die een uur lang binnen de 5 minuten komen en 60 seconden aanhouden.
  • u vruchtwater verliest en de baby niet met zijn hoofdje beneden ligt of als het hoofdje niet is ingedaald. U gaat dan ook meteen liggen. Wij laten u tijdens de controles weten of dit zo is.
  • u vruchtwater verliest dat niet helder van kleur is maar bruin/groen.
  • u bloedverlies heeft. Hieronder verstaan we meer dan een paar druppels helder rood bloed. (Bruin of roze slijm of het verlies van de zogenaamde slijmprop heeft geen voorspellende waarde voor het begin van de bevalling.).
  • u nog geen 37 weken zwanger bent en regelmatig terugkerende, pijnlijke harde buiken heeft, vaker dan enkele keren per uur.
  • u nog geen 37 weken zwanger bent en bloed of vruchtwater verliest.

U belt ons bij voorkeur overdag als:

• na de 37 weken uw vliezen breken, het hoofdje van de baby is ingedaald, en er helder vruchtwater is.
  • u enige tijd veel minder leven voelt dan u gewend bent.
  • u maagpijn heeft, of hoofdpijn, sterretjes ziet of een gevoel van algehele malaise.
  • u zich anderszins ongerust maakt.

Bereikbaarheid:

overdag tijdens de spreekuren (ma di en do van 8-12.00 woe van 17-20.00 uur) 0294-430317 op andere tijden 06-22972718

Lukt het bij herhaling niet ons op dit nummer te bereiken en heeft u ons dringend nodig, dan belt u de doktersdienst 0900-1515